رئیس پلیس فتا استان کرمان خبرداد:

آرزوی بر باد رفته در سایت دیوار 

رئیس پلیس فتا استان کرمان عدم پرداخت بیعانه در سایت های فروش واسط را یکی از بهترین روش های پیشگیری از کلاهبرداری سایبری دانست. 
کد خبر: ۱۳۶۵۳۴۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ محمدرضا رضایی،گفت:در پی ارجاع شکوائیه ای به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری 100 میلیون ریالی از یک شهروند کرمانی در سایت دیوار،موضوع  جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:بنا به اظهارات شاکی،فردی اقدام به درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار با قیمتی پایین از عرف بازار می کند که پس از دریافت مبلغ 100 میلیون ریال به عنوان بیعانه،تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

وی تصریح کرد:کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی در فضای سایبر متهم را شناسایی و دستگیر کردند،اما همچنان طمع افرادراه را برای کلاهبردارن سایبری هموار کرده است.

این مقام پلیس به شهروندان توصیه کرد:از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کرده و تا زمانی که کالای مورد نظر خود را از نزدیک ندیده یا دریافت نکرده‌اند، وجهی پرداخت نکنند.

وی تاکیدکرد:عدم پرداخت بیعانه در زمان خرید اینترنتی به خصوص از سایت های فروش واسط مثل دیوار،شیپور و ... بهترین راه برای پیشگیری از کلاهبرداری های سایبری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شهروندان خواست:هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی،با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره 096380 تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها